شنبه 22 ارديبهشت 1403 - Sat 11 May 2024
  • فرزاد فرزین پرسپولیسی است یا استقلالی؟

  • ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟

  • شهید طهرانی مقدم ۳۲ سال مانند روزهای جنگ، جنگید/ رهبر انقلاب تنها پشتیبان حسن‌ آقا بود

  • انتخابات در اوج امنیت و دقت و سلامت برگزار شد

  • بازگشت اعتبار بانک مرکزی با سیاست‌‌های اصلاحی

  • نتایج انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی (اردیبهشت )۱۴۰۳

  • عقب افتادگی تاریخی تهران چگونه جبران می‌شود؟+فیلم

  • آرزوی پدر و دختری یک فرمانده لشکر+ عکس

  • مشوق های صادراتی را برگردانید

  • عملیات موفق ایران اسرائیل را عمیقا پشیمان می‌کند

  • شهید طهرانی مقدم ۳۲ سال مانند روزهای جنگ، جنگید

  • برنامه سپاه برای تأمین‌ آب‌ پایدار سیستان و بلوچستان

  • اجرای حکم جدید افزایش حقوق بازنشستگان

  • پوتین نخست‌وزیر جدید روسیه را معرفی کرد

  • مردم ایران امروز کار ناتمام خود را تمام می‌کنند عکس و فیلم+

  • حج امسال نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه است

  • تکلیف ۳ عضو هیات مدیره پرسپولیس مشخص شد

  • روزجمعه در مراکش «جمعه سیاه» نامیده شد

  • دشمن از حضور ملت ایران در انتخابات نگران است

  • رکورد ورود سرمایه خارجی به کشور شکسته شد

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 104781
    تاریخ انتشار: 10/شهريور/1397 - 10:30
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

    مافیا و انحصار ۲ دلیل گرانی خودرو/خودروسازان قول دادند این هفته عرضه را زیاد کنند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وضع کنونی خودرو محصول انحصار و مافیا در این صنعت است.

     مافیا و انحصار ۲ دلیل گرانی خودرو/خودروسازان قول دادند این هفته عرضه را زیاد کنند

     عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وضع کنونی خودرو محصول انحصار و مافیا در این صنعت است.

    رضا انصاری افزود: از اواخر سال 96 در جلسات متعددی که با خودروسازان داشتیم آنها درخواست افزایش قیمت می‌کردند.

    وی گفت: خودروسازان با توجه به تحلیلی که از وضع امروز داشتند از ماه‌ها قبل خودرو به بازار عرضه نکردند و می‌خواهند در این شرایط به هدف افزایش قیمت برسند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حربه خودروسازان در چنین مواقعی که بازار به‌دلیل انحصار مافیایی است توقف عرضه خودرو برای افزایش قیمت است.

    انصاری گفت: با توجه به اینکه حدود 70 هزار خودرو در انبارهای خودروسازان وجود دارد آنها به‌بهانه آنچه که نبود یک قطعه یا دو قطعه اعلام می‌کنند از عرضه این خودروها خودداری کرده‌اند که این گفته آنها واقعی نیست.

    وی یادآور شد: زمانی که در صنعتی انحصار شکل بگیرد هزینه‌های تولید افزایش و بهره‌وری کاهش می‌یابد و شرایط کنونی صنعت خودرو محصول سوء مدیریت این صنعت است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مشخص شده است بحث‌های بومی‌سازی صنعت خودرو که خودروسازان مدعی آن می‌شدند نادرست و حاشیه‌ای بوده و گزارش‌ها در این زمینه دقیق نبوده است.

    انصاری تأکید کرد: ایجاد شرایط رقابتی، درمان صنعت خودروسازی کشور است و برای دستیابی به این هدف باید ساختار مالکیت بنگاه‌های خودروساز اصلاح و دولت مصمم شود ساختار این بنگاه‌ها از دولتی خارج شود.

    وی گفت: جریانی در صنعت خودروسازی کشور شکل گرفته که با آمارسازی و گزارش‌های اغواکننده زمان را برای جراحی صنعت خودرو به تأخیر می‌اندازد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران خودروساز در جلسه با نمایندگان مجلس قول داده‌اند در هفته آینده عرضه خودرو را بیشتر کنند.

    انصاری گفت: اکنون مشخص شده صنعت خودروسازی کشور ارزبر است و به‌عنوان نمونه پراید هزار و 500 دلار ارزبری دارد.

    منبع : تسنیم

    نظرات بینندگان
    نظرات شما